12.10.2019 Hikaye Kitabı ve Etkinliğimiz
12.10.2019
MATEMATİK İLE İLGİLİ HİKAYE KİTABI VE ETKİNLİĞİMİZ
MATEMATİK İLE İLGİLİ HİKAYE KİTABI VE ETKİNLİĞİMİZ
Etkinliğin Adı:
Şekillerin Yarısı Nerede?
Etkinlik Çeşidi:
Matematik Ve Oyun Etkinliği (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60-72
Ay
Materyaller:
Renkli fon kartonları, büyük boy beyaz kâğıt
Kavram: Parça -
Bütün, Yarım- Tam
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1: Nesne/
durum/ olaya dikkatini verir.
(Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/ durum/ olaya
odaklanır.)
Kazanım 5: Nesne
ya da varlıkları gözlemler.
(Göstergeleri: Nesne/ varlığın adını, rengini ve şeklini
söyler.)
Kazanım 6: Nesne
ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
(Göstergeleri: Nesne/ varlıkları şekline göre ayırt eder,
eşleştirir.)
Kazanım 8: Nesne
ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
(Göstergeleri: Nesne/ varlıkların rengini, şeklini ayırt
eder, karşılaştırır.)
Kazanım 12:
Geometrik şekilleri tanır.
(Göstergeleri: Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler.
Geometrik şekillerin özelliklerini söyler. Geometrik şekillere benzeyen
nesneleri gösterir.)
Kazanım 15:
Parça-bütün ilişkisini kavrar.
(Göstergeleri: Bir bütünün parçalarını söyler. Bütün ve
yarımı gösterir.)
Kazanım 20:
Nesne/ sembollerle grafik hazırlar.
(Göstergeleri: Nesneleri kullanarak grafik oluşturur.)
Öğrenme Süreci: Öğretmen çocuklardan yarım ay şeklinde
oturmasını ister. Çocuklara “ Kırmızı
Yuvarlağın Bir Hayali Var” kitabını okur. Sınıftaki çocuk sayısına uygun olarak
fon kartonlarına daire, üçgen, kare ve dikdörtgen şekilleri çizilir. Çocuklarla
şekillerin renkleri, çevremizdeki nesnelerden hangilerine benzedikleriyle ilgili
sohbet edilir. Geometrik şekillerin birbirine benzeyen ve farklı olan yönlerine
dikkat çekilir. Daire, üçgen, kare ve dikdörtgenler makasla iki eşit parçaya
ayrılarak karışık bir şekilde uygun bir yere bırakılır. Çocuklara, yarım olan
şekillerden istediklerini almaları konusunda rehberlik edilir. Müzikle birlikte
dans etmeleri, müzik bittiğinde şeklin diğer yarısına sahip olan bir
arkadaşlarıyla eşleşmeleri gerektiği söylenir. Eşler yarım parçaları yan yana
tutarak doğru eşleşip eşleşmediklerini kontrol ederler. Şekilleri yanlış
eşleştiren çocukların, şeklin diğer yarısına sahip olan arkadaşlarını
bulmalarına rehberlik edilir. Çocuklar şekilleri birbirleriyle değiştirerek
oyuna devam ederler. Oyun bitiminde, üzerinde daire, üçgen, kare ve dikdörtgen
çizilmiş olan büyük boy beyaz kâğıt uygun bir yere asılır. Çocuklar, ellerinde
bulunan yarım geometrik şekilleri ait oldukları şeklin altına yapıştırırlar. Bu
şekilde oluşturulan grafikle ilgili sohbet edilerek bir bütünün parçalarına
dikkat çekilir. Çocuklar dört gruba ayrılarak şekillerden birini seçerler ve
seçtikleri geometrik şekli çeşitli şekillerde oluşturmaya çalışırlar (El ele
tutuşarak daire olma, yere uzanarak üçgen oluşturma gibi…) .
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda
çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir:
· Dans ettikten
sonra müzik kapatıldığında arkadaşlarınızla neye göre eşleştiniz?
· Hangi
şekillerin yarısını bulmak daha kolay oldu? Neden?
· Hangi
şekillerin yarısını bulmak daha zor oldu? Neden?
· Vücutlarınızla
şekilleri oluştururken zorlandınız mı? Neden?
· Hangi
şekillerin birbirine benzeyen özellikleri var?
· Evinizde /
sınıfımızda dikdörtgene benzeyen neler görüyorsunuz?
Yorumlar
Yorum Gönder