Tombik ayı ve arkadaşları saymayı öğreniyor adlı matematik ve türkçe etkinliği
ETKİNLİK
ADI: Tombik Ayı ve Arkadaşları Saymayı Öğreniyor
ETKİNLİK
TÜRÜ: Matematik – Türkçe Bütünleştirilmiş Etkinlik
YAŞ
GRUBU: 48 – 60 Ay
KAZANIM
VE GÖSTERGELER
BİLİŞSEL
GELİŞİM
Kazanım
1: Nesne/durum/olaya
dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular
sorar.
Kazanım
4: Nesneleri
sayar.
Göstergeleri:
Saydığı
nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.
Kazanım
5: Nesne
veya varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne
miktarını söyler.
DİL
GELİŞİMİ
Kazanım
2: Sesini
uygun kullanır.
Göstergeleri:
Konuşurken/şarkı
söylerken nefesini doğru kullanır.
Kazanım
5: Dili
iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri:
Konuşmayı
başlatır.
Konuşmayı sürdürür.
Konuşmayı sonlandırır.
MOTOR
GELİŞİMİ
Kazanım
1: Yer
değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Belli bir yüksekliğe zıplar.
Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler.
Kazanım
2: Denge
hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Ağırlığını
bir noktadan diğerine aktarır.
SOSYAL-DUYGUSAL
GELİŞİM
Kazanım
3: Kendini
yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Duygu,
düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
MATERYALLER:
Tombik
Ayı Sayılar kitabı
SÖZCÜK
VE KAVRAMLAR: Sağ-sol kavramı
ÖĞRENME
SÜRECİ
Öğretmen çocuklardan yarım ay şeklinde oturmalarını
ister. Etkinliğe geçmeden önce öğretmen çocuklarla sohbet eder. Bugün
kendilerini nasıl hissettiklerini sorar. Sohbetin ardından öğretmen ‘’Çocuklar
siz hangi hayvanları gördünüz? Hayvanların hangi sesleri çıkardığını biliyor
musunuz? Evinde evcil hayvan besleyen var mı? Hayvanat bahçesine giden var
mı?’’ gibi sorular sorar. Daha sonra ‘’Ben
de bugün size Tombik Ayı ile ilgili bir hikaye kitabı getirdim. Bakalım Tombik
Ayı’nın başından neler geçiyor? Fakat hikayeye geçmeden önce hep birlikte
parmak oyunu oynayalım ister misiniz?’’ der ve çocuklarla birlikte Beş Parmak
adlı parmak oyununu oynar.
BEŞ PARMAK
Sağ elimde beş parmak (Sağ el parmakları açılır öne
uzatılır.)
Sol elimde beş parmak (Sol el parmakları açılır öne
uzatılır.)
Say bak, say bak. Bir, iki, üç, dört, beş (Sağ elin
parmakları sayılır.)
Hepsi eder on parmak (Sağ ve sol elin parmakları açık
öne uzatılır.)
Sen istersen say bak 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 (İki elin
parmakları sırasıyla sayılır.)
Parmak oyunundan sonra öğretmen çocuklara kitabı
gösterir ve kitap hakkında sorular sorar. Çocuklardan alınan yanıtlardan sonra
hikayeye geçilir. Hikaye bittiğinde öğretmen çocuklarla sohbet eder ve
‘’Çocuklar kitapta hangi hayvanlar vardı ve hayatınızda canlı olarak kaçını
gördünüz?’’ diye sorar. Daha sonra çocuklar bahçeye çıkarılır. Bahçedeki minik
hayvanat bahçesindeki hayvanları gözlemlemeleri istenir. Bahçede hangi
hayvanlar olduğu sayılarıyla birlikte söylenir. Bulunan hayvanlar çıkardıkları
ses yaptıkları hareketlerle taklit edilir.
AİLE
KATILIMI
UYARLAMA
DEĞERLENDİRME
Etkinliği sevdiniz mi?
Kitapta en çok ilginizi çeken hayvan nedir?
Yorumlar
Yorum Gönder