Tombik ayı ve arkadaşları saymayı öğreniyor adlı matematik ve türkçe etkinliği




ETKİNLİK ADI: Tombik Ayı ve Arkadaşları Saymayı Öğreniyor
ETKİNLİK TÜRÜ: Matematik – Türkçe Bütünleştirilmiş Etkinlik
YAŞ GRUBU: 48 – 60 Ay

KAZANIM VE GÖSTERGELER
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri: Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.
Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler.
Göstergeleri: Nesne miktarını söyler.

DİL GELİŞİMİ
Kazanım 2: Sesini uygun kullanır.
Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri: Konuşmayı başlatır.
Konuşmayı sürdürür.
Konuşmayı sonlandırır.

MOTOR GELİŞİMİ
Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeleri: Belli bir yüksekliğe zıplar.
Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler.
Kazanım 2: Denge hareketleri yapar.
Göstergeleri: Ağırlığını bir noktadan diğerine aktarır.


SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.

MATERYALLER: Tombik Ayı Sayılar kitabı

SÖZCÜK VE KAVRAMLAR: Sağ-sol kavramı

ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen çocuklardan yarım ay şeklinde oturmalarını ister. Etkinliğe geçmeden önce öğretmen çocuklarla sohbet eder. Bugün kendilerini nasıl hissettiklerini sorar. Sohbetin ardından öğretmen ‘’Çocuklar siz hangi hayvanları gördünüz? Hayvanların hangi sesleri çıkardığını biliyor musunuz? Evinde evcil hayvan besleyen var mı? Hayvanat bahçesine giden var mı?’’ gibi sorular sorar.  Daha sonra ‘’Ben de bugün size Tombik Ayı ile ilgili bir hikaye kitabı getirdim. Bakalım Tombik Ayı’nın başından neler geçiyor? Fakat hikayeye geçmeden önce hep birlikte parmak oyunu oynayalım ister misiniz?’’ der ve çocuklarla birlikte Beş Parmak adlı parmak oyununu oynar.
BEŞ PARMAK
Sağ elimde beş parmak (Sağ el parmakları açılır öne uzatılır.)
Sol elimde beş parmak (Sol el parmakları açılır öne uzatılır.)
Say bak, say bak. Bir, iki, üç, dört, beş (Sağ elin parmakları sayılır.)
Hepsi eder on parmak (Sağ ve sol elin parmakları açık öne uzatılır.)
Sen istersen say bak 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 (İki elin parmakları sırasıyla sayılır.)
Parmak oyunundan sonra öğretmen çocuklara kitabı gösterir ve kitap hakkında sorular sorar. Çocuklardan alınan yanıtlardan sonra hikayeye geçilir. Hikaye bittiğinde öğretmen çocuklarla sohbet eder ve ‘’Çocuklar kitapta hangi hayvanlar vardı ve hayatınızda canlı olarak kaçını gördünüz?’’ diye sorar. Daha sonra çocuklar bahçeye çıkarılır. Bahçedeki minik hayvanat bahçesindeki hayvanları gözlemlemeleri istenir. Bahçede hangi hayvanlar olduğu sayılarıyla birlikte söylenir. Bulunan hayvanlar çıkardıkları ses yaptıkları hareketlerle taklit edilir.

AİLE KATILIMI
UYARLAMA
DEĞERLENDİRME
Etkinliği sevdiniz mi?
Kitapta en çok ilginizi çeken hayvan nedir?








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Oyun Türleri

Geleneksel Çocuk Oyunları ve Günümüz Çocuk Oyunları Arasındaki Fark